onsdag 16 september 2020

Sömn

 Har sovit så dåligt sen i fredags ungefär. Inatt sov jag ingenting, somnade vid 06 och sov till 09 ungefär. Var helt förstörd i förmiddags men nu är jag knappt ens trött. Suck. Har hört att det är vanligt med en sådan period under graviditeten, som om kroppen övar på sömnbrist... tycker snarare den borde sova vad den kan nu, men men. Jag har dessutom väldigt ont i kroppen, allt är liksom ömt, misstänker att jag är inne i ett skov (fibromyalgi) och hoppas att det lättar. Skulle helst av allt bara vilja lägga mig i en bassäng med varmt vatten för att avlasta allt. Kanske blir något att lägga in i schemat efter flytt till Helsingborg. 

Annars då? Jobbar heldag imorgon, 10-22:15, får se hur det går, sen har jag 14:30-22:15 på fredag och efter det är det färdigjobbat. Ska till tandläkaren på fredagmorgon med, ska laga min framtand som har varit sönder lite för länge, men jag har i ärlighetens namn inte haft ork bara. Förhoppningvis håller den fram tills bebis kommer åtminstone. Målet är att sätta en krona, men det är dyrt och inte något som hamnar på priolistan just nu tyvärr. 

Nu ska jag lägga undan mobilen, leta upp och tvinga en katt eller två att mysa med mig och försöka koppla av, vet att kroppen behöver sova, speciellt efter bristen på sömn inatt. 


Dröm sött! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar