lördag 2 mars 2013

En fredag i Mars

Gårdagen började med Play and Learn med pojkarna. En av mina favoritaktiviteter under veckan faktiskt. Det börjar med att barnen får leka fritt i 1,5 timmar. Sen har vi cirkelstund, då sitter alla och sjunger, de läser en bok för oss och lite olika ramsor och så. Efter det så är det mellanmål som oftast består av oststicks, kex och någon frukt. Sen är det pusslestund och sen avslutar vi med en hejdåsång. Pojkarna älskar det, det är skönt för mig, för där är vuxna att snacka med, och vi delar med oss av tips och trix. Det bästa är att det är helt gratis! Helt underbart.

Efter Play and Learn så åkte jag hem och nattade barnen. Sen på eftermiddagen körde vi lite pott-träning och "nakenstund" (utan blöja, och igår klarade de en hel timme utan någon olycka.) Vid 17 körde vi och hämtade min värdmamma och hon bjöd mig på middag på Ellas Deli. Ett perfekt ställe att ta barnen till, då där är leksaker och prylar överallt. Till och med i borden är där saker att kolla på. Haha, så man behöver inte göra så mycket för att underhålla barnen. Bjuder på lite bilden från Play & Learn, men även från Ellas Deli.






Man ser ju inte rörelse på kort, men kan berätta att mer eller mindre allting rör sig. Fram och tillbaka, upp och ner eller snurrar runt. Det är mer barnvänligt än vuxenvänligt ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar